יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה מאוסטרליה עוזרים לסמואה להשתקם מהצונאמי

צוות של יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה מאוסטרליה עוזר בשיקום של סמואה מהצונאמי שפגע באי מוקדם ביום שלישי ה-29 בספטמבר 2009.
"סיועי הסיינטולוגיה שלנו הם עזרה ראשונה רוחנית שאנשים צריכים בזמן אסון", אמר מתיאו אנדריוס, מנהיג סיור הרצון הטוב של היועצים הרוחניים המתנדבים של סיינטולוגיה בדרום הפסיפיק, המפעיל בתיאום את היועצים הרוחניים המתנדבים בעזרה באסון בסמואה.

צוות של יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה מאוסטרליה עוזרים לסמואה להשתקם מהצונאמי שהיכה באי, בשעה מוקדמת ביום שלישי ה-29 בספטמבר. גלי הענק סחפו כפרים שלמים אל תוך הים והרגו לפחות 140 אנשים.

במרחק 193 ק"מ מהחוף רעידת אדמה בגובה 8 בסולם ריכטר הפתיעה את האנשים בסמואה השכם בבוקר בשעה 6:48. עשר דקות לאחר מכן, הראשון מבין ארבעה גלים בגובה שבין 4.5 ל-6 מטר התנפץ אל החוף ועלה אל היבשה, כשהוא הורס את כל מה שנקרה בדרכו.

סיינטולוגים מסידני, אוסטרליה קיבלו התראה על האסון וטסו לאי שנהרס. שם הם הצטרפו לצוות של תושבי סמואה שהוכשרו כיועצים רוחניים מתנדבים בשנת 2008 כשהסיור של רצון טוב של יועצים רוחניים מתנדבים מדרום האוקיאנוס השקט ביקר במדינה הזאת. הם עובדים יחדיו כדי לעזור לעובדי ציבור מקומיים לספק שירותים בסיסיים לכמה אלפי ניצולים החיים במקלטי חירום מאז שהאסון התרחש.

יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה הקימו את האוהל הצהוב והבולט שלהם כמטה ראשי לפעולות ההצלה שלהם. שם, במקלטים ובכפרים ברחבי האי, הם נתנו סיועים של סיינטולוגיה – תהליכים פשוטים שפותחו על-ידי מייסד הסיינטולוגיה ל. רון האברד אשר עוזרים לאנשים להשתקם מהתוצאות הרגשיות והרוחניות של טראומה, מחלות ופציעות.

"הסיועים שלנו בסיינטולוגיה הם ה-'עזרה הראשונה הרוחנית' שאנשים צריכים בזמן אסון", אמר מת'יו אנדרוס, המנהיג של הסיור של רצון טוב של יועצים רוחניים מתנדבים מדרום האוקיאנוס השקט אשר מתאם את פעולות ההצלה של יועצים רוחניים מתנדבים בסמואה."אנשים אשר מתאבלים, סובלים כאב או מקובעים על הטרגדיה נעשים מוחצנים ומתבהרים ומתחילים לתכנן שוב לעבר העתיד. אנחנו עזרנו למישהו שסבל מכאבים ונאבק כדי ללכת. היום פגשנו אותו בעיירה. הוא חייך והלך בקלות ובא אלי כדי ללחוץ לי את היד".