יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה באוסטרליה משיבים תקווה לארץ החלומות

בצורה מאוד שקטה, יום אחר יום, יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה באוסטרליה בסיור הרצון הטוב לאיזורים מרוחקים, עוזרים לאנשים להתגבר על המחסומים לאושר שלהם ומחדשים את החלומות של אנשי החלומות – התושבים הילידים של איזורי הספר האוסטרליים.

המגפות שפוקדות את התרבות של הילידים האוסטרלים הן שימוש בסמים ובאלכוהול ואי-ידיעת קרוא וכתוב. ב-2005, רמות הקריאה של פחות ממחצית התלמידים האבוריג'ינים בכיתה ג' ורק 31% מתלמידי כיתה ה', עמדו בסטנדרטים הלאומיים. בעוד ש-5% מהאוסטרלים בני 10 עד 17 הם ילידים, הם מהווים 40% מכלל הצעירים במערכת הצדק לבני נוער של המדינה. דו"ח שפורסם ביוני 2009 מצא שלילידים אוסטרלים יש סיכוי גדול פי שלושה-עשר למצוא עצמם בכלא, לעומת שאר האוכלוסייה. הדו"ח מצא קשר ברור בין השימוש בסמים ובאלכוהול לבין מספר הילידים הכלואים.

סיור הרצון הטוב של יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה מתמודד עם הבעיות האלה בכפרים ובמחנות על בסיס של אחד-על-אחד, תוך שימוש בטכנולוגיית הלמידה, בחוברת תשובות לסמים, ובסיועים של סיינטולוגיה – "עזרה ראשונה נפשית" שעוזרת לבסס אצלם תקשורת עם הגוף שלהם כדי להתגבר על הכאב ואי-הנוחות שלעתים מאוד קרובות קשורים לגמילה. הטכנולוגיה הרוחנית, שפותחה על-ידי מייסד הסיינטולוגיה ל. רון האברד, עושה שינוי בחיים של האנשים האלה, אדם אחד בכל פעם.

אליס ספרינגס הוא מקום מפגש תרבותי עבור 60 אלף הילידים האוסטרלים בטריטוריה הצפונית. 2,000 עד 3,000 ילידים נוספים עוברים דרך שמונה-עשר מחנות עירוניים נידחים, ואלפים מבקרים באפיק הנהר היבש טוד, מקום קדוש שעובר דרך העיר. יועצים רוחניים מתנדבים הציגו למאות אנשים החיים בעיר ובמחנות, ואלה שעושים את המסע הרוחני אל העיר, את הטכנולוגיה לעזור בהתמכרות לסמים, אי-ידיעת קרוא וכתוב, אתיקה ומוסריות.

אישה מבוגרת מאליס ספרינגס שמעה על היועצים הרוחניים המתנדבים באמצעות "טלגרף השיחים" (במילים אחרות, מפה לאוזן) ועד כמה הסיועים של סיינטולוגיה שבהם הם משתמשים עזרו לאנשים. כשהיא נתקלה במתנדבים, היא נתנה להם להכשיר אותה במתן סיועים, ועכשיו היא משתמשת בהם באופן קבוע עם החברים והמשפחה שלה. כומר לותרני מהרמנסבורג שמע על הסיועים וגם הוא משתמש בהם עכשיו – והכשיר שלושים אנשים אחרים בטכנולוגיה הזאת.

עם המוטו שלהם: ניתן לעשות משהו בקשר לזה, אנשי סיור הרצון הטוב מלמדים מאות אנשים כל חודש, ובאמצעות הכשרתם בכלים האלה לחיים טובים יותר, הם מגיעים לתרבות כולה.