אישה האיטית מלוס-אנג'לס איבדה אחד-עשר מבני משפחתה באסון רעידת האדמה מצטרפת לצוות יועצים רוחניים מתנדבים להאיטי

כאשר טיסת השכר של ארגון הסיינטולוגיה עוזבת את לוס-אנג'לס לפורט-או-פרינס ב-21 לינואר, ג'וד פלייס מהאיטי ובנה בן ה-16 יהיו על הטיסה. פלייס איבדה אחד עשר מבני משפחתה – אחים, אחות ובני דודים – ברעידת האדמה בעוצמה של 7.0 ב-12 לינואר ואומרת שהיא רוצה לעזור לאלו ששרדו.

כשקיבלה ייעוץ לטיפול ביגון בשבוע שעבר בארגון הסיינטולוגיה בלוס-אנג'לס, פלייס למדה שהארגון ארגן טיסה להאיטי לרופאים, אחיות, חובשים, ויועצים מתנדבים. היא התקשרה עם מתאם היועצים המתנדבים של סיינטולוגיה, האחראי על הטיפול באסון, כדי להציע את הבתים של משפחתה שם שישמשו למגורים של המתנדבים, וכאשר היא למדה מה היא עבודתם, היא החליטה להצטרף לצוות המתנדבים בעצמה.

ג'וד פלאיס

"אני עוזבת את ביתי הנוח ולוקחת את בני בגיל העשרה להתנדב אתי. מה אם זו הייתי אני שם עם משפחתי, בעלי וילדי? אני מרגישה שזו חובתי לעשות את זה".

היא התקשרה גם לרופאים בפורט-או-פרינס כדי לעודד אותם לעבוד עם היועצים הרוחניים המתנדבים.

יותר ממאה איש, כולל יועצים מתנדבים של סיינטולוגיה וצוות רפואי, יהיו על הטיסה ביום חמישי לפורט-או-פרינס כדי להצטרף לצוות שכבר שם, כולל 126 רופאים מהאיטי, אחיות, חובשים ויועצים מתנדבים שמגיעים ב-16 לינואר בטיסת שכר מניו יורק שמאורגנת על-ידי ארגון הסיינטולוגיה. יועצים רוחניים מתנדבים ממוקמים בשדה התעופה של פורט-או-פרינס, שם הם עוזרים בהצבת צוות רפואי, מחלקים מים ומזון ונותנים עזרה ראשונה נפשית כדי להקל על שוק, לחץ, תשישות וטראומה.