האיטי מבעד לעיניה של יועצת רוחנית מתנדבת

כמעט שלושה שבועות לאחר שרעידת האדמה בעוצמה 7.0 החריבה את העיר פורט-או-פרינס, רופאים, אחיות ועובדי רפואה אחרים ממשיכים במאבק להציל את חיי הקורבנות של האסון.  צוותים של יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה מספקים תמיכה לצוותים הרפואיים בבית החולים ובאוהל של אוניברסיטת מיאמי שהוקם בשדה התעופה של פורט-או-פרינס, ועוזרים בכול, מחלוקת מזון ומים ועד חיטוי וחבישת פצעים, מסייעים לרופאים ביחידות לטיפול נמרץ ובחדרי ניתוח, ומעלים את המורל של הקורבנות.

ניקול, יועצת רוחנית מתנדבת של סיינטולוגיה מלוס-אנג'לס, יצאה ב-22 בינואר בטיסת צ'רטר שארגן ארגון הסיינטולוגיה, על מנת להביא רופאים, אחיות ומגישי עזרה ראשונה להאיטי, יחד עם יועצים רוחניים מתנדבים לתמיכה לוגיסטית.ביומה הראשון שם ניקול נשלחה לעזור בבית החולים של פורט-או-פרינס, ונדהמה לראות שכל המטופלים פונו מהבניין למדרכה או לדשא, ושכבו שם על שמיכות או על מיטות מתקפלות.למרות האפשרות של סיבוכים עקב תנאי התברואה הקשים, הסבירות שבית החולים יתמוטט עקב הנזק שגרמה רעידת האדמה וכתוצאה מרעשי המשנה, היווה איום גדול יותר על הישרדות המטופלים.

כמעט לכל מטופל שניקול ראתה היו פצעים פתוחים ומדממים.רובם היו קטועי איברים או מעוותים באופן אחר כלשהו.ניקול, שקיבלה השראה ממסירות הרופאים והאחיות, לקחה על עצמה כל משימה שתשחרר את אנשי הרפואה האלה כך שהמטופלים שלהם יקבלו יותר טיפול."רחצתי מטופלים והאכלתי את המטופלים שלא יכלו לאכול בעצמם. עיסיתי שרירים חלשים. גרמתי לאנשים לשיר, כדי שמצב רוחם ישתפר".

ניקול לעולם לא תשכח את המטופל שהיא קראה לו "איש הנסים", שם שהיא נתנה לו כי רק נס היה יכול להחזיק בחיים את גופו הכחוש והמלא רימות. בהיותו לא מודע לסביבתו, הוא לא היה מסוגל לאכול את האוכל שלו, אז ניקול מצאה מזון תינוקות, שאותו היא ערבבה במים והאכילה אותו באמצעות מזרק. היא אחזה בו, שרה לו, וניסתה להפנות את תשומת ליבו לעולם הסובב אותו.

פתאום היא ראתה שהוא מתמקד.העיניים שלו כבר לא היו כבויות, והוא החל לדבר. הוא קרה לה "אחותי", אמר לה שאין לו אף אחד אחר בעולם – היא אחותו עכשיו.הוא אמר לניקול לחזור למחרת, שהוא יחכה לה שם – הוא החליט לחיות.

למעלה מ-100 יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה שירתו בהאיטי כחלק מצוות התגובה לאסונות, עבדו בבתי חולים, חילקו מזון, מים ותרופות, וסיפקו כל סיוע אחר שנדרש לאנשי הרפואה ולקבוצות הומניטריות אחרות על מנת לעזור לתושבי האיטי.