צעירי גלנדייל הצטרפו לצוות המענה לאסון של סיינטולוגיה בהאיטי

אוסטין איסטלי מדבר אל המדיה
תלמיד עיצוב גרפי בן עשרים ממכללת פסדנה סיטי, גלנדייל, קליפורניה אמר שהוא רואה את זה כנקודה קריטית במאמץ הההצלה בהאיטי ולכן הוא מתנדב כעת.

חודש לאחר רעידת האדמה, תלמיד הקולג' של העיר פסדינה ויעץ רוחני מתנדב של סיינטולוגיה רוצה לוודא שאנחנו לא שוכחים את האיטי.

ביום ראשון, ה-14 בפברואר, ערוץ 'CBS 4' במיאמי ראיין את אוסטין איסטלי על המסע שלו להאיטי כחלק מצוות המענה לאסון של סיינטולוגיה. הסטודנט בן ה-20 מהקולג' לעיצוב גרפי של העיר פסדינה, מגלנדייל שבקליפורניה אמר שהוא ראה שזו נקודה קריטית במאמץ להצלת האיטי וזו הסיבה שבגללה הוא כעת מתנדב. עבר חודש מאז רעידת האדמה והרבה עובדים ובעלי מקצוע רפואיים היו צריכים לחזור לביתם, אבל עדיין יש צורך בכל-כך הרבה עזרה.

כשהוא מספר על ההתנדבות להצלה מאסון, איסטלי סיפר לחדשות ערוץ 'CBS 4' של מיאמי, בראיון לפני שטס להאיטי, "אחרי שכולם שוכחים לעזור, אנחנו עדיין נהיה שם והם עדיין צריכים אותנו. זה מה שאנשים צריכים לעשות – לעזור לאנשים.

חברים שלי סיפרו לי שהם הולכים לשם ואני חשבתי על זה והחלטתי שזה מה שאני צריך לעשות. למה לא ללכת להאיטי? אנשים מגיעים לשם כדי לעזור לאנשים אחרים. זה מה שאני רוצה לעשות".

אביו של אוסטין, דיוויד, גאה בהחלטת בנו. "הוא תמיד היה בחור שלוקח חלק ועוזר ואין כלום בלבו מלבד אהבה", הוא אמר. אוסטין קיבל הכשרה כיעץ רוחני מתנדב של סיינטולוגיה כשהיה בן 14 למרות שזו הפעם הראשונה שבה הוא השתמש בהכשרה שלו באתר של אסון. "זה נפלא שהוא יכול להיות שם ולתרום לאחרים, לעזור לאנשים ולתרום. להיות חלק מהחלומות שלו ולתמוך בחלומות שלו אומר הכל בשבילי".

איזבל איסטלי, אמו של אוסטין, היתה מופתעת כשהוא אמר שהוא נוסע להאיטי. ברגע שהוא החליט, היה הרבה מה לעשות ומעט מאוד זמן לפני הטיסה – דרכון, חיסונים, סידור של מחויבויות אישיות. "הוא מייד עשה מה שהיה צריך לעשות כדי לגרום לזה לקרות", אמרה אמא שלו. "התרשמתי מאוד".

אוסטין לא יודע מה הוא יעשה בהאיטי, אבל הוא יודע שהוא יכול להשתמש בהכשרה שלו כיועץ רוחני מתנדב לטובה ולתרום. "אני רוצה לעשות כל דבר שבאמת עוזר", הוא אמר.

כמה מהחברים שלו שהם יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה כבר עובדים בבתי החולים בפורט-או-פרינס כטכנאים כירורגיים, אחרים אחראים על הארגון, הכנת רשימות מצאי, חלוקה ואחזקה של אספקה רפואית של בתי חולים ומזון, ואחרים עדיין עוזרים לבעלי מקצוע רפואיים להקים מרפאות במחנות פליטים. לא משנה מה היא המטלה, אוסטין מוכן ללמוד ולעבוד קשה. "אני רק רוצה להיות שם ולעזור. עם ההכשרה שלי כיועץ רוחני מתנדב אני יכול לתרום".

ארגון הסיינטולוגיה הטיס להאיטי 430 אנשי רפואה ו-202 יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה מאז שרעידת האדמה התרחשה ב-12 בינואר. החברה "תעופה זהירה" (Prudential Aviation ) הממוקמת במיאמי תרמה את השימוש במטוס לטיסת הצ'רטר שיצאה ביום ראשון ואת הטיסות המוקדמות יותר שיצאו משדה התעופה קנדי שבניו-יורק ב-16 ו-23 בינואר ומלוס-אנג'לס ב-21 בינואר עם דלק ועלויות תפעול אחרות שנתרמו על-ידי התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית.