יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה, שחזרו הביתה מהאיטי, אומרים שנחוצה עוד עזרה

יעץ רוחני מתנדב של סיינטולוגיה, דיוויד דמפסטר, סקוטי שגר בקלירווטר שבפלורידה מזה ארבע שנים, היה על טיסת הצ'רטר הראשונה להאיטי שמומנה על-ידי סיינטולוגיה ב-16 בינואר, שיצאה משדה התעופה הבינלאומי JFK שבניו-יורק.

המטוס הטיס להאיטי יותר מ-100 רופאים, אחיות וטכנאים רפואיים למצבי חירום, וצוות של יועצים רוחניים מתנדבים כדי לתמוך בהם בזמן עבודתם. חמש טיסות נוספות שמומנו על-ידי סיינטולוגים הטיסו יותר מ-600 אנשי רפואה ותמיכה מניו-יורק, לוס-אנג'לס ומיאמי על מטוסים שנתרמו לצורך העניין. דמפסטר, שנתן תמיכה ניהולית דחופה לרופאים שנזקקו לה בשני בתי חולים בפורט-או-פרינס, חזר כעת לפלורידה והוא מספר על ההתנסות שעבר שם.

דיוויד עובד בבית-החולים המרכזי בפורט-או-פרינס, בהאיטי
ראשית, דמפסטר הוצב בבית החולים הכללי בפורט-או-פרינס. "במהלך הנסיעה שלנו לבית החולים, ההרס הפיזי שראינו השאיר אותנו המומים" הוא אמר. "תושב מקומי אמר לי שרוב המבנים עשויים בלוקים מבטון כדי להגן מפני נזק של הוריקן, אבל זה עבד לרעתם ברעידת האדמה. הנזק החמיר בשל המנהג השכיח לערבב יותר חול בבטון כדי לחסוך כסף. כתוצאה מכך, הקירות פשוט התפרקו ברעידת האדמה".

בבית החולים הכללי, הצוות של דמפסטר סיפק תמיכה ניהולית לרופאים ולאחיות בזמן שביצעו את תפקידם. "יועצים רוחניים מתנדבים שלנו ארגנו את קבלת אספקת התרופות, עזרו להרגיע חולים מיוסרים, חילקו להם מים, סחבו אלונקות, עזרו ליילד תינוקות וסייעו עם קטועי איברים, והיו הרבה כאלה" הוא אמר. "היה לנו צוות של ארבעה או חמישה יועצים רוחניים מתנדבים שסייעו לרופא שדאג ליחידת הטיפול הנמרץ במהלך היום ושני יועצים רוחניים מתנדבים שלקחו על עצמם את משמרת הלילה. זה הביא לשינוי ניכר באיכות הטיפול שהחולים קיבלו".

דמפסטר גם עבד באוהל בית החולים של אוניברסיטת מיאמי. צוות רפואי הגיע להאיטי אבל בלי אף כוח אדם ניהולי שיתמוך בהם. זה העסיק את הרופאים, האחיות וטכנאי החירום הרפואיים במטלות ניהוליות ולוגיסטיות ופגע באופן דרסטי בטיפול בחולים. כדי לשחרר את הרופאים והאחיות, היועצים הרוחניים המתנדבים לקחו על עצמם את המספר העצום של מטלות תמיכה ניהוליות. הצורך הקריטי הראשון היה לארגן את האספקה הרפואית. אספקה שנתרמה הונחה, בלי שתהיה מאוחסנת או מתוייגת, יוצרת הרים של קופסאות ותמונת המצב הזו לקחה הרבה שעות יקרות ערך מזמנם של רופאים ואחיות כשהם מנסים למצוא תרופה ספציפית, מלחציים או מזרק. היועצים הרוחניים המתנדבים השתלטו על הבלגן באוהל האספקה, מיינו וערמו, ארגנו ושמו תוויות והקימו קווי הפצה כדי שפריטים נחוצים יגיעו במהירות לצוות הרפואי. הטיפול במלאי על-ידי היועצים הרוחניים המתנדבים איפשר לרופאים ולאחיות לנצל את זמנם בטיפול בחולים, וכתוצאה ישירה מכך הרבה חיים ניצלו.

דבר נוסף שהיה מאוד נחוץ, היה הארגון וההרצה של מיון ראשוני – רישום חולים שמגיעים, מתן צמידי זיהוי, רישום הפגיעות שניתן להבחין בהן כך שרופאים ואחיות יוכלו להעריך את סדרי העדיפויות במהרה. דמפסטר הוצב כאחראי על היועצים הרוחניים המתנדבים באיזור הזה והחליף אחות שעשתה זאת לפניו. "היא חשה הקלה עצומה להיות מסוגלת להמשיך לתפקד עם מטלות אמיתיות של אחות", הוא אמר, "בזמן שאנו, היועצים הרוחניים המתנדבים דאגנו לעניינים ניהוליים ולוגיסטיים". לאחר שחזר לפלורידה, דמפסטר אומר שעדיין יש שם כמות עצומה של עבודה והוא מעודד אחרים להתנדב.