היועץ הרוחני המתנדב, דיוויד דמפסטר, שם את העזרה לאנשים בעדיפות ראשונה

דיוויד דמפסטר בקניה

דיוויד מטפל בפציינטים בבית-החולים הכללי שבפורט-או-פרינס בהאיטי
דיוויד דמפסטר, שהוא יועץ רוחני מתנדב של סיינטולוגיה, חזר לאחרונה ממטה ההיענות למצבי אסון של ארגון הסיינטולוגיה בהאיטי. דיוויד מתפעל את הקו החם של הקהילה באיזור מפרץ טמפה. בהתבסס על הניסיון הרב שלו כיועץ רוחני מתנדב, בשנה שעברה הוא התבקש להעביר סדרת סמינרים בקניה שבאפריקה. הנה הסיפור שלו.

"הגעתי מפרת', נמל עתיק ויפהפה בחוף המזרחי של סקוטלנד. אני חי בארה"ב כבר עשרים שנה. רוב הזמן שהיתי בלוס-אנג'לס ובארבע השנים האחרונות בקלירווטר, פלורידה.

אני מחזיק בדיעה שכולנו צריכים לעזור אחד לשני. בקנה מידה קטן, זה אומר לעזור לחברים שלך ולבני משפחה – ובקנה מידה גדול יותר, זה כולל להגיע לאנשים בקהילה ולנזקקים בכל מקום בעולם.

כשהגעתי לקלירווטר, נעשתי מודע לאנשים שנקלעו למצבים קשים ונזקקו להושטת עזרה, ואז התחלתי לנהל קבוצה שנקראת 'הקו החם של היועצים הרוחניים המתנדבים במפרץ טמפה'. אנשים מתקשרים כשהם מחפשים עזרה בנישואין שלהם, בקריירה, בבעיות למידה וכיוצא בזה. אנחנו עוזרים להם, תוך שימוש בטכנולוגיה שפותחה על-ידי מייסד הסיינטולוגיה ל. רון האברד.

לפני מספר חודשים, בסוף אוגוסט, קיבלתי שיחת טלפון שבה שאלו אותי אם אני מוכן לנסוע לקניה להעביר סמינרים של היועצים הרוחניים המתנדבים למספר קבוצות. הסכמתי בלהיטות. כיועץ מחשבים עצמאי, יכולתי לקחת חופש מהעבודה. העברתי סמינרים בנושא של מיומנויות תקשורת, היסודות של ארגון, מניעה של סמים ופתירת קונפליקטים. העברתי גם את נושא 'הסיועים של סיינטולוגיה' – נהלים שעוזרים לאדם להתמצא בסביבתו, לשפר את המצב הרגשי ומאפשרים לו להחלים מהר יותר מתאונות, אובדנים, טראומה ומחלות.

חזרתי לקניה זמן קצר לאחר מכן והעברתי הכשרה של יועץ רוחני מתנדב בצורה יותר אינטנסיבית, לקבוצת מנהיגים של הצופים מ-'עמותת הצופים של קניה'.

ואז, השנה, נסעתי להאיטי כחלק מהמשלחת להצלה מאסון אחרי רעידת האדמה.

היו שם חולים בבתי החולים בהאיטי שלא הגיבו לטיפול תרופתי עד שקיבלו סיועים של סיינטולוגיה. באמצעות טיפול בהיבטים הרגשיים והנפשיים של הטראומה, הם החלו להחלים.

ההכשרה שעברתי כ-יועץ רוחני מתנדב גרמה לשינוי גדול ביכולת שלי לעזור לאנשים שם. בגלל ההכשרה הזאת והמיומנויות של יועץ רוחני מתנדב, המוטו של התוכנית הוא: ניתן לעשות משהו בקשר לזה".