הצופים של קניה משתמשים בטכניקות של יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה בכל רבדי החברה

ב-6 בפברואר 2010, המתאם של הצופים ממחוז ניאנזה בקניה, צ'ארלס אומנגה, קיבל שיחה בהולה. שריפה פרצה באחד מהקניונים העמוסים ביותר בקיסומו, והעיר הזדקקה לצוות הצופים שלו שיעזרו.

חודשיים לפני כן, אומנגה היה אחד משישה מנהיגי הצופים שהשתתפו בסדרה של סמינרים של יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה שעסקו בהכנות לאסון.

אומנגה בתורו הכשיר את החברים בשבט שלו בטכניקות אותן רכש, כך שהם יהיו מוכנים כשהקריאה לעזרה תגיע. הוא אסף את השבט שלו והגיע לקניון. מכיוון שהגיעו לפני מכבי האש או כוחות העזרה האחרים, הם כיבו את השריפה במהירות. "זה היה באחריותנו להגן על המעורבים ולהציל חיים", אמר אומנגה.

"הדבר האחרון ששמעתי היה פיצוץ מחריש אוזניים מתחנת דלק", אמר אדם בזירת השריפה. "דקה אחר כך כל התחנה היתה אפופה בעשן כהה סמיך. חשבתי שזה היום האחרון שלי בחיים. ללא ההתערבות המהירה של היועצים הרוחניים המתנדבים של קניה, אנשים רבים היו מאבדים את חייהם בתופת הזו".

הצופים והיועצים הרוחניים המתנדבים של מחוז ניאנזה בקניה עוזרים בכל רבדי החברה כל יום – לא רק בשעות אסון. הם מבקרים באופן קבוע ארבעים בתי חולים מקומיים ונותים סיועים למטופלים. סיועים הם נהלים שפותחו על-ידי מייסד הסיינטולוגיה ל. רון האברד שמאיצים את השיקום על-ידי כך שהם מטפלים בגורמים הרגשיים והרוחניים שבמחלות ובפציעות.

היועצים הרוחניים המתנדבים עוזרים גם לילדים באיזור להשיג את מלוא התועלת מההשכלה שלהם. "כדי להיות תלמיד טוב, אתה חייב לדעת איך לתקשר באפקטיביות", אומר אומנגה. "אנחנו תמיד מלמדים יכולות תקשורת קודם כל. ואז, באמצעות הכשרת הילדים בטכנולוגיית הלמידה שפותחה על-ידי מר האברד, הם באמת מבינים כיצד ללמוד".

אומנגה נחוש בדעתו ליצור שינוי במחוז שלו, הוא מתכנן לרשום יותר מ-600 צופים חדשים ולהכשיר אותם כ-יועצים רוחניים מתנדבים בתוך מספר שבועות.

למידע נוסף על הכשרת יועצים רוחניים מתנדבים, כולל קורסים וסמינרים און-ליין בחינם, בקר באיזור ההכשרה שלנו: www.volunteerministers.org/he/train