קבוצות סיוע מאיטליה בחסות ארגון הסיינטולוגיה יוצאות להאיטי

צוות איטלקי של תגובה לאסון יוצא להאיטי

קבוצה של מומחים בעיתות אסון שמומנה על-ידי איחוד הסיינטולוגים הבינלאומי נסעה להאיטי ביום שני, 15 במרץ. הם המריאו מנמל תעופה מלפנזה ליד מילאנו, הם לקחו איתם 2.7 טון של אספקה, שבכללם מעל ל-550 קילו של ציוד רפואי ואוהלים, 350 קילו של אוכל ו-100 קילו של תרופות.

הצוות האיטלקי כלל רופאים, עובדי סיוע ושני יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה בעלי הכשרה במתן מענה בעת אסון. בראש עמד מומחה ותיק בעיתות אסון, מר דינו דה פסקוואלה, נשיא "לה פובליקה אסיסטנזה קורצה ג'יאלו-איזורה של טורינו", שהיא קבוצת מתנדבים להגנה אזרחית שנוסדה ב-1992.

הקבוצה הגיעה ביום שני בערב לסנטה דומינגו שברפובליקה הדומיניקאנית, וכעת עוברים שחרור במכס כדי שיוכלו להיכנס להאיטי עם המשאיות עמוסות האספקה שלהם. ברגע שיגיעו להאיטי, הם יצטרפו לצוות הסיוע לעת אסון של סיינטולוגיה אשר פעל בפורט-או-פרינס במהלך החודשיים האחרונים.

הקונסול הכללי של האיטי במילאנו, מר מרקו אומברטו פסיני, הודה להם ביציאתם עם המסר הבא:

חברי היקרים,

בזמנים אלו של אסון גדל ממדים בארצי, אני נרגש מעבר למה שאני יכול להביע במילים מהמתנדבים שבאו כדי להגיש עזרה. רופאים, אחיות, פאראמדיקים, מתנדבים מכל הסוגים לא היססו לתת מזמנם ומכשרונם, כשהם משאירים בצד את הצרכים האישיים שלהם ואת צרכי משפחותיהם.

מצב החירום המיידי בהאיטי הסתיים. עם זאת, מה שנותר אלה מצבי החירום היומיומיים שעל תושבי האיטי להתמודד מולם, אף כי העיתונים לא מחשיבים אותם כ-"שווים סיפור" הם ככל הנראה יותר חמורים מאלה שדווח עליהם בימים שלאחר רעידת האדמה.

פה אתם נכנסים לתמונה, תוך עבודה בהתאם למסורת ולקודים המוסריים של העם שלנו – אתם עובדים יחד עם העם בהאיטי. למרבה המזל, תושבי האיטי כבר מורגלים להפשיל שרוולים ולעזור לעצמם – אנחנו לא מוותרים או עומדים חסרי אונים כשאנחנו ניצבים מול אסון. ואנחנו יודעים שאתם הולכים לשם על מנת לעבוד, ולא כדי להיות בכותרות העיתונים.

אתם עובדים מאחורי הקלעים, זורעים את הזרעים שיצמחו ויועילו לאנשי האיטי – זרעי ההתנדבות. אנחנו מעריכים את עזרתכם, את התקשורת שלכם, את הדוגמה שאתם מציבים לאחרים, ואת התרומה האישית שאתם נותנים ללא תלות בקשיים בהם אתם נתקלים.

איחולי הכנים להצלחתכם,

אומברטו פסיני
הקונסול הכללי של רפובליקת האיטי. מילאנו, איטליה