סיור הרצון הטוב של סיינטולוגיה ברוסיה משלים מעל 30,500 קילומטרים של מסע טרנס-סיבירי שנמשך ארבע שנים

יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה מרוסיה משלימים את מסעם על פני 10 איזורי זמן, כשהם עוזרים לאלפים לאורכה של מסילת הברזל הטראנס-סיבירית.
צוות של יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה מרוסיה השלים מסע של יותר מ-30,500 קילומטרים לאורך 10 איזורי זמן – מסע שהחל במוסקבה לפני ארבע שנים. מאז אוגוסט 2006, המתנדבים האלה נסעו לאורך פסי הרכבת הטרנס-סיבירית תוך כדי שהם מעבירים הרצאות, סמינרים וקורסים לכ-8000 אנשים על מיומנויות התקשורת, טכנולוגיית למידה, פתירת קונפליקטים, הצלת נישואין, גידול ילדים מאושרים ו-14 נושאים נוספים הכלולים ב-ספר העזר של סיינטולוגיה. הם הכשירו בכל מקום יועצים רוחניים מתנדבים והקימו קבוצות שימשיכו לעזור לקהילות שלהם.

ב-1 באוגוסט 2006, צוות של 20 יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה עלה על הרכבת בתחנה הראשונה בקו של מסילת הברזל הטרנס-סיבירית – תחנת ירוסלבסקי שבמוסקבה – והחל במסע לאורך 30,500 קילומטרים ועשרה איזורי זמן לנמל באוקיינוס הפסיפי של ולדיווסטוק. בחודשי הקיץ הם בנו את האוהל הצהוב המוכר שלהם – ביתן בשטח 315 מטרים רבועים עם חדרי הרצאות, כיתות לימוד ותצוגה המתארת את התוכנית של היועצים הרוחניים המתנדבים. בחודשי החורף, כשהטמפרטורות אף פעם לא עולות מעל האפס במשך חודשים רבים, הם סיפקו את השירותים שלהם באולמות מושכרים.

מנהיג סיור הרצון הטוב הטרנס-סיבירי, סרגיי ניקיטין אמר, "אנחנו כאן כדי לתת עזרה יעילה – זו המטרה שלנו. המוטו שלנו הוא: 'ניתן לעשות משהו בקשר לזה', וזה אומר לא רק בזמנים של אסונות גדולים ומצבי חירום, אלא בחיי היום-יום".

יועצים רוחניים מתנדבים העבירו הרצאות וסמינרים והעבירו שיעורים ועזרה אחד-על-אחד בפרם, אקטרינבורג, אומסק, נובורסיביסק, קרסנויארסק, זלזנוגאורסק, אולן-אוד, צ'יטה, יוסוראיסק, קברובסאק וולאדיווסטוק, בבתי חולים, בבתי יתומים, במשרדי ממשלה, בתחנות כיבוי אש, במרכזי נכים, באגודות ליוצאי צבא, בבתי עסק, במועדונים וקבוצות נשים.

כדי לוודא שהקורסים והעזרה ימשיכו להיות זמינים, כששכן עוזר לשכן, בכל עיר יועצים רוחניים מתנדבים הכשירו תושבים מקומיים כיועצים רוחניים מתנדבים ועזרו להם להקים קבוצות כדי להמשיך לספק את העזרה אחרי שהסיור ימשיך במסעו.

מייסד הסיינטולוגיה, ל. רון האברד, יצר את התוכנית של יועצים רוחניים מתנדבים כתשובה להסלמה בפשיעה ובאלימות בשנות ה-70 המוקדמות, כדי לתת כלים מעשיים ליצירת הבנה וחמלה. התוכנית התרחבה לכדי יותר מ-200 אלף יועצים רוחניים מתנדבים ברחבי העולם ששירתו ב-185 אתרי אסון, כולל ב-'גראונד זירו' לאחר ה-11/9, הצונאמי בדרום-מזרח אסיה, ההוריקן קתרינה ובהאיטי.