יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה מתחייבים ליצור
עתיד טוב יותר עבור תושבי האיטי ביום הדגל של המדינה

יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה מהאיטי ומארצות אחרות צועדים מקרפור שבפרברי פורט-או-פרינס אל העיר לאוגן בחגיגת יום הדגל, חג לאומי לזכר עצמאותה של האיטי מהכיבוש הצרפתי ומהעבדות ב-1803.
יום הדגל של האיטי ב-18 במאי קיבל משמעות חדשה השנה, כשתושבי האיטי וחברים מרחבי העולם הצהירו מחדש על מחויבותם לבנות מחדש את המדינה לאחר רעידת האדמה של ינואר 2010.

ברוח זו, 100 יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה שגרים בהאיטי הצטרפו אל עשרות יועצים רוחניים מתנדבים מחו"ל ועשו מצעד של שעה מקרופור, פרבר של פורט-או-פרינס, ועד העיר לאוגן. המצעד נערך ביום הדגל של האיטי, ב-18 במאי, והצועדים נופפו בדגל האיטי יחד עם המוטו "אחדות וחופש" ונשאו כרזות צהובות בוהקות שעל גביהן נכתב, "ניתן לעשות משהו בקשר לזה" – המוטו של יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה.

בכפר מריאני שבפאתי העיר לאוגן, יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה מקנדה, רוסיה, אוקראינה, מקסיקו, הונגריה, שוודיה, שוויץ, דנמרק וארצות-הברית הצטרפו אל עמיתיהם מהאיטי. בשעה שנשמע ההמנון הלאומי, מקס בובייר, מנהיג הוודו הראשי של האיטי, הניף את דגל האיטי באוהל היועצים הרוחניים המתנדבים, שם סיפקו היועצים הרוחניים המתנדבים הדרכה וסיוע אישי חינם.

יום הדגל בהאיטי מסמל את היום בשנת 1803 בו קרעו מנהיגי האיטי את החלק הלבן מדגל צרפת בעל שלושת הצבעים, ויצרו סמל של אחדות במאבקם ארוך השנים נגד הכיבוש הצרפתי ששעבד את 500,000 תושבי האי. שמונה חודשים לאחר מכן, דגל זה הפך לדגל הרשמי של האיטי, האומה הצעירה.

למרות התשוקה וההחלטיות שמאפיינות את תושבי האיטי – תכונות שהובילו לכך שהאיטי היא האומה היחידה שנוצרה בהצלחה בעקבות מרד עבדים – האיטי היא המדינה הענייה ביותר בחצי הכדור המערבי, והיא היתה כך אפילו לפני רעידת האדמה. קיימים בהאיטי קרוב ל-300,000 ילדים יתומים או שחיים בלי הוריהם. בנוסף, מתוך 182 מדינות, האיטי מדורגת במקום 125 בידיעת קרוא וכתוב ומקום 158 בתוצר הלאומי הגולמי.

גורמים אלה, יחד עם אסופה שלמה של בעיות חברתיות אחרות, מצביעים על כך שלא רעידת האדמה בלבד הרסה את האיטי באותו חודש ינואר. אלה הנושאים שבהם יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה מטפלים בהכשרה שלהם. 

לדוגמה, אין תקן בנייה רשמי בהאיטי ולכן זה לא מפתיע שהעיר פורט-או-פרינס נהרסה. אן קירמידיאן, פרופסור להנדסה אזרחית וסביבתית באוניברסיטת סטנפורד, מתארת זאת כך: "אפילו רעש אדמה בעוצמה ממוצעת היה גורם למבנים האלה להתמוטט. רעידת האדמה היתה חזקה מאוד ולא היה סיכוי שהמבנים ישארו על תילם".

בשעה שמתנדבי סיינטולוגיה ממשיכים במתן סיוע ובמבצעי בנייה בבתי-חולים, מרפאות, בתי-יתומים ומחנות פליטים בהאיטי, הם גם עובדים על תוכנית ארוכת טווח שמטרתה לטפל בגורמים החברתיים הבסיסיים שהביאו את האיטי לסף הרס. כוונת התוכנית היא להבטיח שהחברה בהאיטי תהיה חזקה יותר בסיום המשבר ושלאנשיה תינתן ההזדמנות שהם ראויים לה.

יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה הקימו 280 קבוצות של יועצים רוחניים מתנדבים בהאיטי והם מכשירים סוכנויות ממשלה, מנהיגים חברתיים ודתיים, מחנכים, תלמידים ופעילים בתנועות נוער. מאחר שבהאיטי יש פגועי הלם רבים, ההכשרה מתחילה לרוב עם סמינרים על "פתרונות לסביבה מסוכנת" או "סיועים לפציעות ולמחלות", ששניהם מכילים טכנולוגיה שפותחה על-ידי מייסד הסיינטולוגיה, ל. רון האברד, בכדי לעזור לאדם להתגבר על התוצאות הטראומתיות של אסון כזה. לאחר מכן בדרך כלל נערכות סדנאות שעוסקות ביסודות ההתארגנות, תכנון וכישורי תקשורת. מטרת הסדנאות היא להבטיח שלתושבי האיטי יהיו הכלים שהם צריכים כדי לבנות מחדש את חייהם ואת המולדת שלהם.

בעת פיתוח תוכנית יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה בשנת 1976, ל. רון האברד כתב, "חשוב שנבין שתנאים רעים לא קורים מעצמם. הריקבון התרבותי שאנו רואים מסביבנו אינו מקרי. הוא נגרם. אם האדם לא מבין זאת, הוא לא יהיה מסוגל להגן על עצמו או להושיט יד לחברה בצורה אפקטיבית". כדי ללמוד עוד על הקורסים והסמינרים, בקר באתר יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה בכתובת www.volunteerministers.org/he/train.