איך רופא אחד בבורונדי משתמש בכלים של ה-VMs כדי להושיט עזרה למדינתו הענייה

"מחלקת היועצים הרוחניים המתנדבים של בורונדי" הביאה אספקה ותקווה ליתומים במחנה פליטים.

ד"ר ז'אק מפאוונימאנה הפך את ארגון המלכ"ר שלו למלחמת מצווה של היועצים הרוחניים המתנדבים במטרה לרומם את האנשים בארץ מולדתו.

ב2016, בורונדי דורגה בתחתית הרשימה במדד האושר העולמי. בורונדי, שסובלת משחיתות, תשתיות חלשות ושירותי בריאות וחינוך גרועים, נאבקה להתרומם ממעמדה בתור אחת מחמש המדינות העניות ביותר בעולם.

במטרה להביא תקווה חדשה לילדים במדינה הנואשת, ד"ר ז'אק מפאוונימאנה וז'אן פייר האקיזימאנה הקימו את 'בריאות לכול', ארגון שמטפל ביותר מ-500,000 היתומים שיש בבורונדי.

למרות השאיפה ההומניטרית והניסיון הרפואי שלו, מפאוונימאנה הבין שחסרים לו כלים. "יש לנו חזון אבל אין לנו ידע מספק כדי להבין את 'ה-למה' ולהתמודד עם דברים", הוא אמר.

מפאוונימאנה מצא את מה שהוא חיפש באתר של היועצים הרוחניים המתנדבים של סיינטולוגיה (VMs), והתחיל מיד ללמוד את הקורסים אונליין ללא תשלום.

בתור רופא, טכנולוגיית הסיועים של ה-VMs מיד משכה את תשומת לבו. הסיועים של סיינטולוגיה למחלות ולפציעות הם טכניקות שמטפלות בבעיות גופניות על-ידי כך שהם מכניסים את האדם לתקשורת טובה יותר עם גופו. תוך זמן קצר, מפאוונימאנה והאקיזימאנה ארגנו סמינר ל-23 מתנדבים מהאיגוד והציגו להם את סיינטולוגיה וסיועים.

אבל שני המנהיגים לא עצרו שם. כל אחד מהם השלים את כל 19 הקורסים אונליין של ה-VMs, ולמדו את הכלים לטפל בכל היבט של החיים.

חברים רבים בצוות של 'בריאות לכול' התקדמו גם הם דרך הקורסים אונליין. המתנדב אריק באראקאמפיתיי, שסיים לאחרונה את המערך המלא של ה-VMs, כתב אחרי הקורס 'שלמות אישית ויושר': "אני אישית השתניתי לחלוטין בזכות הידע השימושי שקיבלתי. כשאני מסתכל עכשיו במראה, הפנים שלי הרבה יותר בהירות ומאושרות. אני באמת שם".

עכשיו הארגון 'בריאות לכול' של מפאוונימאנה קורא לעצמו 'מחלקת היועצים הרוחניים המתנדבים של בורונדי'. באפריל, הקבוצה אספה מזון ובגדים וביקרה במחנה פליטים שבו 850 איש חיים בעוני, עם מעט מזון, בגדים או טיפול רפואי.

ה-VMs של בורונדי חילקו בגדים, מלח וסבון ל-120 מבוגרים, סיפקו חגורות ופריטי לבוש אחרים ל-50 ילדים, וחילקו חטיפים ליותר מ-200 ילדים. הפליטים אסירי התודה ביקשו מהצוות תמיד להישאר לצידם. "עם המושגים של סיינטולוגיה", אמר מפאוונימאנה, "אנחנו יכולים להגיד שמצבנו טוב".



נוקטים פעולה
אלפים מצוידים בכלים לחיים

בטייוואן, משתתף בסמינר לומד איך לעזור לאדם להתגבר על בעיות גופניות.

בכל יום, אתה תמצא יועץ רוחני מתנדב שמעצים אנשים שרוצים לשנות מצבים, על-ידי כך שהוא מעביר להם סמינרים שמראים להם איך לעשות זאת.

בששת החודשים האחרונים, ה-VMs העבירו 305 סמינרים כאלה על מגוון של כישורים לחיים, כולל איך לחזות התנהגות, לגדל ילדים, לפתור קונפליקטים וללמוד היטב.

הסמינרים מתקיימים במדינות מגוונות כמו פיג'י, האיטי, טייוואן וקניה.

בקניה, לדוגמה, הכומר בכנסיית רוח הקודש בכפר מקומי ביקש מה-VM דניאל אוקלו "להזין אותם עם האמת על החיים".

אז עם סמינר על מרכיבי ההבנה, אוקלו לימד את חברי הכנסייה איך להשתמש בתקשורת כדי להביא לאהדה ולממשות בקבלת החלטות לגבי קהל המתפללים, וכך להקל על סיטואציות שגרמו למורת רוח בקבוצה.



אנחנו זקוקים לעזרתך

יועצים רוחניים מתנדבים נמצאים בכוננות מסביב לשעון כדי להגיב לאסונות מכל הסוגים. התרומות מממנות את הוצאות הנסיעה של המתנדבים וגם משאבים בסיסיים לקורבנות האסון, כולל מזון, מים, אוהלים וציוד רפואי. בגלל ש-VMs רבים גם עוברים הכשרה בשיטות ארגון מעולות, הם עוזרים לעובדים אחרים בשירותי הסיוע, כדי שהפעילויות יתקדמו בצורה היעילה ביותר שאפשר באווירה הכאוטית.