היועצים הרוחניים המתנדבים של סיינטולוגיה בהאיטי:
עזרו ליותר מ-284,000 אנשים

מאז רעידת האדמה ב-12 בינואר 2010 הגיעו להאיטי יותר מ-300 יועצים רוחניים מתנדבים מ-22 ארצות, כדי לתת עזרה. והם הכשירו אלפים מבני המקום כיועצים רוחניים מתנדבים בעצמם.
הכשרת אחרים לעזור.
עזרה רפואית.
חלוקה של מזון ומים.
עבודת בנייה מחדש בבית-חולים בפורט-או-פרינס.
יועצים רוחניים מתנדבים מארגנים אספקה של ציוד וחומרי עזרה אחרים, לרבות את "ספינת ההצלה למען האיטי" שהעבירה מעל 100 טון של ציוד מארה"ב להאיטי.
יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה "ספינת ההצלה להאיטי”.
פעילויות ניקיון במהלך עונת הגשמים הקצרה, באמצע אפריל 2010.
טיפול ביתומים.

בשבוע הראשון שלאחר רעידת האדמה בהאיטי, יחידות היועצים הרוחניים המתנדבים של ארגון הסיינטולוגיה נייד והביא בביטחה להאיטי יותר מ-360 צוותי רפואה והצלה ויועצים רוחניים מתנדבים. נאספו תרומות של מזון ותרופות והאספקה הגיעה להאיטי לחלוקה, בתיאום עם האומות המאוחדות. תוך עשרה ימים יותר מ-100 יועצים רוחניים מתנדבים עבדו בהאיטי.

בסוף השבוע השני לאחר שהאסון היכה בהאיטי, הם ביססו את עצמם כמקור יציב למתן עזרה בבית החולים הכללי של פורט-או-פרינס, באוהל בית החולים של אוניברסיטת מיאמי ובבתי החולים הזמניים הרבים ברחבי העיר. צוות אחד של יועצים רוחניים מתנדבים עזר לארגון עזרה האיטי לבנות מחדש בית יתומים שהחזיק והאכיל כ-100 יתומים עד היום.

יועצים רוחניים מתנדבים אחרים הצטוותו עם יחידות של ארגוני עזרה וצבא והם מארגנים את חלוקת המזון והאספקה הרפואית ברחבי האיזור המערבי של האיטי. מאז, יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה הרחיבו את התמיכה הארגונית שלהם למחנות פליטים מחוץ לפורט-או-פרינס, כולל ג'קמל שבצפון האיטי.

מאז פברואר 2010, יחידות של יועצים רוחניים מתנדבים בהאיטי הציבו 8 תחנות ברחבי האיטי.

במשך היום, יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה עזרו לתושבי האיטי פצועים ומיוסרים להתמודד עם הפציעות והאובדנים שלהם ונתנו להם תקווה. הם עזרו לאנשי הרפואה בתפעול חדרים, יילוד תינוקות, ארגון של אספקה רפואית והעברה ממקום למקום, טיפול ומתן מזון למטופלים.

בחודשים האחרונים, היועצים הרוחניים המתנדבים עזרו בבניה מחדש של מרפאות, בתי ספר ובתי יתומים. הם גם עבדו כדי לשפר את תנאי התברואה, בנו מבנים הנחוצים במחנות פליטים ובמקביל העבירו הכשרה למקומיים בטכניקות של יועץ רוחני מתנדב.

סיכום (עודכן ב-8 במאי 2010)

מאז שהאסון היכה בהאיטי ב-12 בינואר 2010, יותר מ-300 יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה מ-22 מדינות הפכו להיות פעילים:

  • הם עזרו ליותר מ-284,000 אנשים, כולל אלפי יתומים, עם מחסה, מזון, טיפול רפואי בסיסי ועוד.
  • ארגנו וסיפקו יותר מ-119,000 ק"ג של מזון, אספקה רפואית ומוצרים אחרים כולל משאית ואמבולנס מצויד.
  • הם ארגנו תקציבים כדי להסיע יותר מ-360 אנשי הרפואה, עובדי חירום, מהנדסים ומומחי תברואה בטיסות צ'רטר מניו-יורק, לוס-אנג'לס ומיאמי.
  • הם הקימו ואיישו עשרה מחנות של יועצים רוחניים מתנדבים כדי להיות קרובים יותר לאיזורים שצריכים עזרה.
  • הם הכשירו יותר מ-280 צוותים של יועצים רוחניים מתנדבים תושבי האיטי.

סקירה

יחידות היועצים הרוחניים המתנדבים היא תוכנית של ארגון הסיינטולוגיה המספקת מענה במצבי חירום ולהקלה מאסון. התוכנית שנוצרה לפני יותר מ-30 שנה על-ידי מייסד דת הסיינטולוגיה ל. רון האברד, התרחבה ליותר מ-200,000 יועצים רוחניים מתנדבים ברחבי העולם שפעלו ביותר מ-185 אתרים של אסונות מהמקרים הקשים ביותר, כולל ה"גראונד זירו" אחרי ה-11/9, הצונאמי בדרום מזרח אסיה, הוריקן קתרינה ורעידת האדמה בהאיטי.

יועצים רוחניים מתנדבים העבירו הכשרה והתחברו עם יותר מ-500 קבוצות שונות, ארגונים וסוכנויות כולל "הצלב האדום, FEMA, המשמר הלאומי, המשטרה וכוחות כיבוי האש והם חברים פעילים ב-NVOAD (ארגונים לאומיים התנדבותיים לשעת אסון). המוטו של יחידות היועצים הרוחניים המתנדבים הוא: "ניתן לעשות משהו בקשר לזה".

בשנת 2001, יותר מ-800 יועצים רוחניים מתנדבים הגיבו לאסון במרכז המסחר העולמי וסיפקו עזרה רוחנית ומעשית לעובדי חירום במשך שבועות רבים. הם גם היוו חלק אינטגרלי ממאמצי החילוץ וההצלה באסונות של הוריקנים, הצפות, רעידות אדמה ושריפות.

יותר מ-500 יועצים רוחניים מתנדבים מ-11 אומות שירתו במאמצי ההצלה בדרום מזרח אסיה, הודו וסרי לנקה ב-2004 אחרי הצונאמי. אמצעי תקשורת בינלאומיים כולל רשת CNN, מגזיןThe Economist, הוושינגטון פוסט וה-Wall Street Journal דיווחו על העבודה שלהם.

השירות של היועצים הרוחניים המתנדבים הוכר רשמית על-ידי פוליטיקאים, משטרה, צבא, סוכנויות הצלה אחרות ורשויות אזרחיות. ראש עיריית לואיזיאנה, שעירו נפגעה מההוריקנים קתרינה וריטה בשנת 2005 אמר: "מאוד שמחתי כשיותר מ-900 מהיועצים הרוחניים המתנדבים של הארגון שלכם הגיעו לעיר שלי מכל רחבי העולם והפכו לכוח עיקרי בהבאת עזרה פיזית ונפשית לאלו שנזקקו לה".

יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה מאורגנים בצוותי מענה לשעת אסון בארגוני הסיינטולוגיה. הצוותים האלה, הלובשים את החולצות הצהובות האופייניות שלהם, מגיעים לאיזור ההתרחשות זמן קצר לאחר הראשונים שרשאים להיכנס לאיזור. הם נפגשים עם מנהלי החירום ועובדי הציבור לאכיפת החוק המקומיים כדי לתאם את פעולותיהם ולתת כל סיוע מיידי לו הם זקוקים, כמו ארגון איזור מבולבל, אספקת מזון ומים, איוש עמדות חלוקה לנפגעים ומספקים מתנדבים כדי לסייע עם פרוייקטים נחוצים. מהר ככל שניתן הם מתחילים לתת "סיועים" (פעולה שנוקטים בה על-מנת לעזור לאדם לעמוד בנוחות מול קשיים גופניים ולהקל על חוסר נוחות, כאב או טראומה קיימים) לניצולים, לראשונים המגיעים לאיזור כדי לעזור ולמטפלים, לפי הצורך.

בשבוע הראשון שלאחר רעידת האדמה בהאיטי, יחידות היועצים הרוחניים המתנדבים של ארגון הסיינטולוגיה נייד והביא בביטחה להאיטי יותר מ-350 צוותי רפואה והצלה ויועצים רוחניים מתנדבים. נאספו תרומות של כ-40 טון מזון ותרופות והאספקה הגיעה להאיטי לחלוקה, בתיאום עם האומות המאוחדות. תוך עשרה ימים יותר מ-100 יועצים רוחניים מתנדבים עבדו בהאיטי.

בסוף השבוע השני לאחר שהאסון היכה בהאיטי, הם ביססו את עצמם כמקור יציב למתן עזרה בבית החולים של פורט-או-פרינס, באוהל בית החולים של אוניברסיטת מיאמי ובבתי החולים הזמניים הרבים ברחבי העיר. צוות אחד של יועצים רוחניים מתנדבים עזר לארגון עזרה מקומי לבנות מחדש בית יתומים שקיבל והאכיל כ-100 יתומים עד היום.

יועצים רוחניים מתנדבים אחרים הצטוותו עם יחידות של ארגוני עזרה וצבא והם מארגנים את חלוקת המזון והאספקה הרפואית ברחבי האיזור המערבי של האיטי. מאז, יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה הרחיבו את התמיכה הארגונית שלהם למחנות פליטים מחוץ לפורט-או-פרינס, כולל ג'קמל שבדרום האיטי.

מאז פברואר 2010, יחידות של יועצים רוחניים מתנדבים בהאיטי הקימו 8 מחנות ברחבי האיטי. מחנה נוסף הוצב ברפובליקה הדומיניקית כדי לארגן את הלוגיסטיקה כדי שמזון וציוד יגיעו להאיטי.

במשך היום, יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה עזרו לתושבי האיטי פצועים ומיוסרים להתמודד עם הפציעות והאובדנים שלהם ונתנו להם תקווה. יועצים רוחניים מתנדבים של סיינטולוגיה עוזרים גם לאנשי הרפואה בחדרי הניתוח; יילוד תינוקות, ארגון אספקה רפואית או ניוד, טיפול והאכלת מטופלים. בחודש הרביעי שלאחר רעידת האדמה, יועצים רוחניים מתנדבים שעברו הכשרה עוזרים בבניה מחדש מבחינה פיזית של המדינה; בניית מקלטים, בנייה מחדש של מערכות המים והשפכים ומעבירים הכשרה למקומיים.