מתוך ההריסות שנגרמו בגלל שנאה עולה תקווה חדשה לסרי לנקה

סרי לנקה
10 באוגוסט 2019

קבוצה בינלאומית של VMs הגיבה לסרי לנקה בעת צרה, ועזרה לה לגבש עידן של אמון וידידות שמתעלים על מחלוקות דתיות, אתניות ותרבותיות.

ב-21 באפריל, ג'רום היה בכנסייה במקדש סנט אנתוני בקולומבו. כשהוא יצא החוצה לרגע, הוא זועזע מהתפוצצות מחרישת אוזניים. "הגעתי לדלת ומצאתי את עצמי אפוף עשן שחור. בפנים, גופות מתות וגפיים כרותות היו מפוזרות בכל מקום. בין הקורבנות, רבים היו חבריי".

תוך שעה, הוא וחבריו עזרו להוציא מהכנסייה את כל המתים והפצועים. אבל רק אז החלה העבודה האמיתית.

נראה שהפיגוע ביום ראשון של חג הפסחא החזיר את השעון אחורה למלחמת האזרחים בת 26 השנים בסרי לנקה. הפחד הגדול ביותר של ג'רום היה שההתקפות יציתו מחדש חוסר אמון ויעוררו אלימות בין-דתית בקרב קהילות בודהיסטיות, הינדיות, מוסלמיות ונוצריות.

יועצים רוחניים מתנדבים נפגשים עם כמרים באוניברסיטה הבודהיסטית של קאנדי.

אבל אז ג'רום מצא את הכלים שהוא היה צריך כדי לעזור להבטיח שלום ממושך כאשר חבר צופה מנפאל הגיע כדי לספק סיוע הומניטרי כחלק מצוות מענה בשעת אסון של יועצים רוחניים מתנדבים של Scientology שכלל גם VMs מהודו ומארצות-הברית.

ג'רום הבין מיד את המשמעות של טכנולוגיה שהיא גם מעשית וגם רוחנית, שמסוגלת להתמודד עם חוסר ההתמצאות, הטראומה והאובדן שחוו חבריו והמדינה כולה. ג'רום עבר הכשרה על פרקים מתוך 'ספר-העזר של Scientology' והצטרף לצוות המענה בשעת אסון.

"הגעתי לדלת ומצאתי את עצמי אפוף עשן שחור. בפנים, גופות מתות וגפיים כרותות היו מפוזרות בכל מקום. בין הקורבנות, רבים היו חבריי".

הצוות הגיע לכל חלק בחברה של סרי לנקה. הם יצרו שותפות עם התאחדות החינוך של מחוז קיניה המוסלמי כדי להעביר הכשרה בטכנולוגיית הלמידה, תקשורת וסיועים של Scientology ליותר מ-20,000 התלמידים ב-66 בתי-ספר.

בקהילה הבודהיסטית, המייצגת כ-70 אחוז מאוכלוסיית המדינה, ה-VMs שיתפו פעולה עם אגודה בודהיסטית שמספקת השכלה גבוהה לקהילות בודהיסטיות ברחבי העולם. סמינר אחד הכשיר 40 מורים מ-15 מדינות על תקשורת וטכנולוגיית הלמידה. האגודה רוצה לשלב את ההכשרה הזאת בתוכנית הלימודים שלהם.

בתור אומה רוחנית, כל חלק בחברה של סרי לנקה קיבל בברכה את העזרה של ה-VMs, וקבוצות VMs חדשות צצות בכל רחבי המדינה.