"עזרה וידידות הן המהות של הקלה בשעת אסון", אומרים מתנדבי Scientology

סנט צ'רלס פאריש, לואיזיאנה
26 בספטמבר 2021

כאשר חברי קבוצת היועצים הרוחניים המתנדבים של Scientology שהגיבו בשעת האסון של הוריקן אידה מסיימים שבועיים של שירות בלואיזיאנה וחוזרים הביתה למשפחותיהם ולמקומות עבודתם, מה שהם יזכרו לאורך זמן הוא את החמימות, הידידות והאומץ של תושבי לואיזיאנה.

כמעט חודש מאז שסופת ההוריקן אידה הכתה בלואיזיאנה, סנט צ'רלס פאריש סוף סוף חוזרת לעבר ה-"נורמלי". בתי-ספר עומדים להיפתח מחדש והחשמל חזר ביותר מ-90 אחוז מהבתים. כשהם יודעים שהם גרמו לשינוי, צוות של יועצים רוחניים מתנדבים של Scientology שהגיעו לאיזור לפני שבועיים חזרו הביתה.

יועצים רוחניים מתנדבים של Scientology בסנט צ'רלס פאריש, לואיזיאנה, ניסרו והזיזו עץ ענק שנפל בשטח של משפחה ושמו אותו במקום שאפשר יהיה לגרור אותו משם.

למרות שעות ארוכות, עבודה קשה ותנאים מפרכים, היועצים הרוחניים המתנדבים של Scientology מסתכלים אחורה על הזמן שהם העבירו באיזור עם זיכרונות נעימים של האנשים החמים והאדיבים שהם פגשו ועזרו להם.

במהלך השבועיים האחרונים, הצוות ניקה בתים שניזוקו מהשיטפונות כדי למנוע נזק נוסף ולאפשר לבנייה מחדש ולשיפוצים להתחיל. הם חתכו וסילקו עצים שנפלו. הם הסירו ענפים שבורים מהעצים כדי למנוע מהם ליפול על עוברי אורח שלא חשדו בכך.

יועצים רוחניים מתנדבים של Scientology עזרו למשפחות בסנט צ'רלס פאריש להציל את בתיהם ואת רכושם אחרי ההוריקן אידה.

בעת הצורך, היועצים הרוחניים המתנדבים סיפקו סיועים של Scientology – טכניקות שפותחו על-ידי מייסד ה-Scientology ל. רון האברד שהפכו להיות ידועות בתור "עזרה ראשונה רוחנית". סיועים עוזרים לאנשים להתגבר על האובדן והבלבול שמתנסים בהם לעתים כל-כך קרובות בזמנים של אסון.

במשך שבועיים, צוות של יועצים רוחניים מתנדבים של Scientology בלואיזיאנה עזר למשפחות שנפגעו מההוריקן אידה להחזיר את חייהם לתקנם.

עם הגעתם ללואיזיאנה, היועצים הרוחניים המתנדבים של Scientology התחברו ל-crisiscleanup.org כדי לאתר שכונות שזקוקות יותר מכול לעזרה. על-ידי יצירת קשר עם הכנסייה הבפטיסטית הר ציון, הם גילו אילו חברי קהילה זקוקים לעזרה. לעתים קרובות, כאשר הם סיימו פרוייקט אחד, מישהו בבית סמוך או מעבר לרחוב נזקק גם הוא לעזרה, שהם שמחו לספק.

גבר אחד, שהיה מודאג בקשר לסבתא שלו אבל לא היה מסוגל להגיע לאיזור, ארגן שהמתנדבים ישימו ברזנט על הגג שלה מעל לחור שנגרם על-ידי עץ שנפל, כדי למנוע נזק נוסף לבית.

היועצים הרוחניים המתנדבים אפשרו למנהלי בתי-ספר מקומיים להישאר ממוקדים בפתיחה מחדש של בתי-הספר שלהם בכך שהם לקחו על עצמם את הניקוי של בתיהם שניזוקו מהשיטפונות. "אני באמת אסירת תודה ומבורכת שכולכם הייתם נדיבים מספיק כדי לעזור לי ולמשפחתי בזמנים קשים אלו", אמרה אחת המנהלות.

"אישה אחת שעזרנו לה התקשרה אלינו והודתה לנו שוב ושוב", אמר הסיינטולוג'יסט שהוביל את הפרוייקט. "היא אמרה שהם התקשרו וקראו לעזרה ואף אחד לא בא. ועכשיו כשהיינו כאן, היא היתה יכולה ללכת לראות את הנכדים התינוקות שלה. כולנו כל-כך שמחנו שיכולנו לעזור".

"חברי הקבוצה שלכם היו בתפילות ובמחשבות שלי כל יום מאז הפגישה שלנו ליד העץ הגדול בכנסייה הבפטיסטית הר ציון", אמר אחד מחברי הקהילה. "כל אחד מכם הוא ברכה נפלאה ואתם עושים את ההבדל".

עם נזק נרחב לבתים בסנט צ'רלס פאריש, יועצים רוחניים מתנדבים של Scientology העבירו שבועיים באיזור כדי לעזור למשפחות להתאושש.

תוכנית היועצים הרוחניים המתנדבים של דת ה-Scientology היא שירות חברתי דתי שנוצר באמצע שנות ה-70 של המאה ה-20 על-ידי מייסד ה-Scientology ל. רון האברד. היא מהווה את אחד מכוחות הסיוע העצמאיים הגדולים ביותר בעולם.

השליחות של יועץ רוחני מתנדב היא להיות "אדם שעוזר לזולתו על בסיס התנדבותי על-ידי השבת המטרה, האמת והערכים הרוחניים לחייהם של אחרים". עיקרי האמונה שלהם: "יועץ רוחני מתנדב לא עוצם עיניים מול הכאב, הרֶשע ואי-הצדק בעולם. להפך, הוא עובר הכשרה לטפל בדברים האלו, לעזור לאחרים להשיג הקלה מהם ולהשיג גם כוח אישי חדש."

המוטו שלהם הוא, לא משנה מהן הנסיבות – ניתן לעשות משהו בקשר לזה."