מתמודדים עם אתגרי החיים בקווינסלנד

קווינסלנד, אוסטרליה
9 בנובמבר 2019

פאולה ניל, מהקהילה האבוריג'ינית של יאראבה, אוסטרליה, מצאה כלים אפקטיביים לכמה מהבעיות הקשות ביותר בקהילה שלה.

התאגיד האבוריג'יני של יאראבה לנשים בקווינסלנד, אוסטרליה, הוא בית מחסה לנשים, שמספק מקום לינה בעת משבר לנשים וילדים שנמלטו מאלימות במשפחה, תוך התמקדות במתן שירות לנשים ילידיות.

פאולה ניל (שנייה מימין), חברת צוות במרכז לנשים (מימין) ובני משפחתה של פאולה מקבלים תעודות עם סיום הכשרת ה-VM.

כאשר מנהלת המבצעים פאולה ניל נתקלה בעותק של ה-DVD של 'ספר-העזר של Scientology: כלים לחיים' – סרט שמציג 19 כלים של Scientology להתגברות על בעיות בחיים – היא ראתה את הרלוונטיות לעבודתה שלה וביקשה סמינרים במקום לצוות שלה.

היתרונות המשמעותיים ביותר הגיעו במהלך סדנת התקשורות שבה חברות צוות התחלקו לזוגות ותרגלו תרגילי תקשורת שפותחו על-ידי מייסד ה-Scientology ל. רון האברד, והבחינו בשיפורים בנינוחות וביכולות התקשורת שלהן.

פאולה ניל, מנהלת המבצעים של התאגיד לנשים.

חברת צוות אחת הרגישה שכל ה-"רעש" וה-"פעלתנות" נרגעים בעולם שלה. ופאולה הבחינה שעכשיו היא "שמרה על גישה רגועה" כשאחרות ניסו להרגיז אותה ולא נכנסה למריבות שאחרת היא היתה נכנסת אליהן.

פאולה ראתה שלידע הזה ולטכניקות יש יכולת יישום רחבה יותר לקהילה שלה. בתור אם חד-הורית לשישה ילדים, היא היתה מודעת מקרוב לבעיית הבריונות בין ילדים בבתי-ספר וראתה איך סדנאות התקשורת רלוונטיות בבירור לבעיה. "המיומנויות מאוד שימושיות, מאוד פשוטות, מעשיות וחיוניות לדור הצעיר שלנו, כי הם נעשים כל-כך פגיעים וחשופים ללחץ ולבריונות של בני גילם".

פאולה הציגה את היועצת הרוחנית המתנדבת, שהעבירה סדנאות משלה, למנהלת של מכללת דג'ארגון הסמוכה בגורדונווייל, בית-ספר יסודי ותיכון שכל תלמידיו מורכבים כמעט באופן בלעדי מאבוריג'ינים ומתושבי האיים של מצר טורס. בריונות היתה בעיה אמיתית בבית-הספר.

ה-VM הבחינה שילדים שסבלו מבריונות היו גם אלה שהזמינו אותה בגלל ההקנטות שלהם עצמם. "ראיתי שהתלמידים כל הזמן היו גסי רוח אחד לשני ויצרו סיטואציות שיכולות להחריף בקלות".

"להכשרה של Scientology בהחלט יש תוצאות טובות וחיוביות, והיא משאירה אותך בעמדה טובה יותר ממה שהיית לפני מפגש ההכשרה".

המנהלת התעניינה בפתרונות של Scientology וארגנה פרוייקט ניסיוני. במהלך הסמסטר הרביעי, ה-VM העבירה סדנאות תקשורת – עם תלמידים שנחלקו לזוגות לתרגול תקשורת מעשית.

המשוב מהתלמידים סיכם את זה:

"השתמשתי בזה הרבה מאז שלמדתי איך לעשות את זה. אני לא כל-כך דואגת עכשיו בקשר להקנטה. ואני יכולה להיות אדיבה יותר כשאני מדברת אל [תלמיד אחר]".

סמינר במקום על איך להבין אחרים טוב יותר בתאגיד האבוריג'יני לנשים ביאראבה.

"אני יכול לקבל תשובות לשאלות שלי ואני מקבל עכשיו פחות הקנטות. למדתי גם איך לקבל תגובה טובה יותר מאחרים כשאני אומר להם מה לעשות, כי עכשיו אני יכול לדבר באדיבות רבה יותר במקום לצעוק ולקלל".

ומתלמידה שמשתמשת במיומנויות החדשות שלה מעבר לגבולות בית-הספר: "עכשיו אני מגיבה טוב יותר להקנטות ואני יודעת איך לקבל תשובות על השאלות שלי. אני משתמשת בזה הרבה בבית".

מאחר שהפיילוט היה הצלחה, הוגשה הצעה ליישום נרחב יותר של סדנאות התקשורת לשנת הלימודים הבאה.

ופאולה היתה המאושרת באדם.

"להכשרה של Scientology בהחלט יש תוצאות טובות וחיוביות, והיא משאירה אותך בעמדה טובה יותר ממה שהיית לפני מפגש ההכשרה", היא אמרה. "אני גם הייתי רוצה להמליץ על ההכשרה הזאת לחברי קהילה אחרים ביאראבה ולקהילות אבוריג'יניות אחרות ולתושבי האיים של מצר טורס, כי זה יועיל לאנשים שלנו שחוו טראומה, יגון ואובדן, ולחץ רגשי ומנטלי".