צהוב: צבע העזרה באוגנדה

קניה
20 בספטמבר 2019

יועצים רוחניים מתנדבים של Scientology מקניה עזרו לקורבנות של מפולות הבוץ במזרח אוגנדה להתאושש ולחזור לעמוד על הרגליים – חזקים אפילו יותר בזכות זה.

פעם נוספת, גשמי זלעפות הפכו את המדרונות שלמרגלות הר אלגון לנהר מאסיבי של סלעים, אדמה ושפוכת, כאשר מפולות בוץ התרסקו על מחוז בודאדה באוגנדה, הרגו שמונה בני אדם והרסו את בתיהם של לפחות אלף איש.

תוך שעות, צוות של יועצים רוחניים מתנדבים של Scientology מקניה, בחולצות הטי-שרט הצהובות שלהם, התגייסו כדי להביא עזרה לקהילות ההרוסות. היועץ הרוחני המתנדב הראשי בקניה, דניאל אוקלו, שחזר רק לאחרונה ממתן סיוע לקורבנות סופת הציקלון אידאי במוזמביק, הוביל צוות של 16 VMs במענה בשעת אסון בבודאדה.

בתיאום עם רשויות מקומיות, היועצים הרוחניים המתנדבים עבדו על החיפוש וההצלה, חפרו קברים, עזרו עם הניקיון וכל מה שהיה נחוץ. יועצים רוחניים מתנדבים גם סיפקו טיפול רגשי ורוחני באמצעות השימוש בסיועים של Scientology – טכניקות שפותחו על-ידי מייסד ה-Scientology ל. רון האברד כדי לזרז את ההתאוששות מלחץ וטראומה.

אבל מאחר שאסונות כאלה הם עובדת חיים במחוז, הטיפול בצרכים המיידיים לא היה מספיק. היועצים הרוחניים המתנדבים רצו לוודא שבפעם הבאה שהקהילות האלה יזדקקו לעזרה, יועצים רוחניים מתנדבים מקומיים יהיו זמינים לעזור.

היועץ הרוחני המתנדב של קניה, דניאל אוקלו, פונה אל 2,000 תלמידים מחטיבת הביניים של בודאדה זמן קצר אחרי מפולות בוץ קטלניות.

לכן, הם העבירו סמינרים כדי ללמד כפרים שלמים את השימוש בסיועים, ועם הקורסים והחומרים הזמינים אונליין באתר האינטרנט של היועצים הרוחניים המתנדבים, הם הכשירו 41 מתנדבים מקומיים להמשיך בעבודתם אחרי שהם יחזרו הביתה.

לאות הערכה על כל עזרתם וכדי לוודא שזה ממשיך, מחוז בודאדה יצר את מרכז המשאבים של יועצים רוחניים מתנדבים שישמש בתור המטה הראשי למתן שירות. בפתיחה החגיגית נכחו פקידי ממשל מקומיים, לרבות מפקד המשטרה של מחוז בודאדה וחברי מועצת העיר המקומית.

דובר מועצת העיר של בודאדה פנה לקהל שהתכנס לפני גזירת הסרט של המרכז החדש, ואמר, "הקשבתי לדניאל בתשומת לב רבה, והייתי מאוד מרוצה מכל מה שהוא הסביר על Scientology! הרגשתי שאני רוצה לקפוץ מהכיסא שלי כדי לתת לדניאל חיבוק גדול על הבאת מרכז המשאבים של היועצים הרוחניים המתנדבים של Scientology לקואושו, בודאדה!"

גם מפקד משטרת המחוז נאם בפני הקהל. "תושבי בודאדה, עשו שימוש במרכז המשאבים כדי לשפר את עצמכם! יש הרבה נושאים מעניינים בחוברות של היועצים הרוחניים המתנדבים של Scientology שיהפכו אתכם לאזרחים טובים!"

לאחר שהאסון חלף ו-VMs מקומיים עברו הכשרה כדי להמשיך הלאה ונפתח מרכז משאבים, דניאל והצוות שלו חזרו הביתה לסונה, קניה, כשהם מוכנים ומלאי נכונות לקריאה הבאה לעזרה, היכן שהיא לא תהיה.